...

Dilahirkan di pertemuan Sungai Perak dengan Selat Melaka. Dibesarkan di tanah bendang yang terkenal dengan metos terbangnya parang panjang sewaktu Jepun menyerah dan Bintang Tiga bermaharajalela. Berkhidmat di tanah tempat tumpahnya darah dan hilangnya nyawa J.W.W. Birch. Suatu ketika, berlayar keluar dari tanah kelahiran dan kemegahan ke bumi Hamlet. Bukan untuk mencari Romeo & Juliet atau Mozart tetapi meniti jambatan hikmah yang masih ada tertinggal. Kini kembali ke lubuk permainannya. Berkat doa semua, memperolehi PhD dari University of Wales Trinity St. David, Lampeter dalam bidang kepimpinan politik. Ijazah pertama dalam bidang geografi di UM dan MA. dalam Sc. Pol. di UKM. Sempat juga memperolehi Dip. Pendidikan di UIA. Awalnya ingin menjadi guru tiba-tiba beralih menjadi Si Jebat yang mencabar metos kedaulatan sang penguasa. muhaiminsulam@gmail.com

Wednesday 20 April 2011

Laluan Liku Bang Mat Sabu Untuk Timbalan Presiden

1. Confirm secara lisan dari mulut Bang Mat Sabu, ia akan bertanding jawatan nombor dua dalam parti Islam - PAS pada muktamar akan datang ini.

2. Bagaimana kalau ada pertandingan tiga penjuru, seperti Muktamar pemilihan dua tahun lalu? Bang Mat Sabu seperti yakin, kali ini dua penjuru sahaja. Husam dan Tuan Ibrahim Tuan Man sudah mengesahkan untuk tidak bertanding jawatan nombor dua itu.

3. Sebulan setengah dalam politik adalah seribu tahun. Apa-apa boleh berlaku. Kita tidak boleh jangka.

4. Awal bulan depan, Bang Mat Sabu akan melancarkan Mat Sabu Fan Club di Dewan Himpunan Cina Kuala Lumpur. Itu strategi politik meraih undi. Aku sedang memikirkan untuk datang. Tapi Dr. Google akan turut hadir. Selain itu, mungkin Lim Guan Eng juga akan turut serta. Depa memang bukan ahli PAS, tapi ahli PAS mungkin teruja pendekatan begini.

No comments: