...

Dilahirkan di pertemuan Sungai Perak dengan Selat Melaka. Dibesarkan di tanah bendang yang terkenal dengan metos terbangnya parang panjang sewaktu Jepun menyerah dan Bintang Tiga bermaharajalela. Berkhidmat di tanah tempat tumpahnya darah dan hilangnya nyawa J.W.W. Birch. Suatu ketika, berlayar keluar dari tanah kelahiran dan kemegahan ke bumi Hamlet. Bukan untuk mencari Romeo & Juliet atau Mozart tetapi meniti jambatan hikmah yang masih ada tertinggal. Kini kembali ke lubuk permainannya. Berkat doa semua, memperolehi PhD dari University of Wales Trinity St. David, Lampeter dalam bidang kepimpinan politik. Ijazah pertama dalam bidang geografi di UM dan MA. dalam Sc. Pol. di UKM. Sempat juga memperolehi Dip. Pendidikan di UIA. Awalnya ingin menjadi guru tiba-tiba beralih menjadi Si Jebat yang mencabar metos kedaulatan sang penguasa. muhaiminsulam@gmail.com

Thursday 29 October 2009

Bocor Dah Rahsia Meeting!

Setiap kali tamat apa jua jenis mesyuarat, samada ada keputusan itu bersifat rahsia, terhad, sulit dan sebagainya, ia akan berakhir dengan pembocoran. Darilah mesyuarat parti politik samada PAS, UMNO, PKR dll, hinggalah mesyuarat anak beranak. Yang sulitnya adalah menyimpan rahsia keputusan mesyuarat.

Sebagai penyelidik, memang sukar untuk dapatkan keputusan mesyuarat parti secara bertulis. Semua kata, ini rahsia parti. Rahsia kerajaan. Rahsia negara. Oii...... aku nak buat research bukan nak pejatuhkan orang! Aku tak ada apa kepentingan politik (he he he....)

Tetapi sebagai pembaca blog, aku boleh dapat semua keputusan dan jalan cerita mesyuarat daripada A - Z.

Memang orang kita berkecenderungan tidak berahsia bila berbicara. Mulut tempayan boleh ditutup, ini mulut orang! Sembang panjang lagi kawan! Tulislah blog panjang-panjang. Selak semua kain orang. Moga-moga aku dapat lagi rahsia dalam rahsia.

2 comments:

Reds said...

nak buat macam mana, dlm PAS skang yg banyaknya Ahli-ahli politik demokrasi, bukan lagi ahli gerakan Islam..

Zarpeno said...

jari orang mmg payah nak katop!ehehe