...

Dilahirkan di pertemuan Sungai Perak dengan Selat Melaka. Dibesarkan di tanah bendang yang terkenal dengan metos terbangnya parang panjang sewaktu Jepun menyerah dan Bintang Tiga bermaharajalela. Berkhidmat di tanah tempat tumpahnya darah dan hilangnya nyawa J.W.W. Birch. Suatu ketika, berlayar keluar dari tanah kelahiran dan kemegahan ke bumi Hamlet. Bukan untuk mencari Romeo & Juliet atau Mozart tetapi meniti jambatan hikmah yang masih ada tertinggal. Kini kembali ke lubuk permainannya. Berkat doa semua, memperolehi PhD dari University of Wales Trinity St. David, Lampeter dalam bidang kepimpinan politik. Ijazah pertama dalam bidang geografi di UM dan MA. dalam Sc. Pol. di UKM. Sempat juga memperolehi Dip. Pendidikan di UIA. Awalnya ingin menjadi guru tiba-tiba beralih menjadi Si Jebat yang mencabar metos kedaulatan sang penguasa. muhaiminsulam@gmail.com

Monday 2 November 2009

Tangkap Dr. Asri, Dakwa Dr. Hasan Ali

JAIS di bawah pentadbiran Exco Agama yang dipengerusikan oleh Dr. Hasan Ali. Selangor ditadbir oleh Pakatan Rakyat. Itu semua orang tahu.

Dr. Asri semakin glamer. Dr. Hasan Ali semakin gelisah. Tentu ada yang suka.

2 comments:

Sosialis Hijau said...

Berapa banyak orang Pas yang tak sukakan Dr Maza. Orang Pas tak boleh berbeza pendapat. Inilah idiology zionisme. Orang Pas kata hanya mereka makluk yang di pilih Allah. Semua orang lain sesat. Hanya berani maki umno di kedai kopi tetapi bila bersama dengan orang2 UMNO lidah jadi kelu.

Apakah tuan mahu menafikan kenyataan ini. Saya rasa tuan sendiri tahu dengan sikap orang Pas. Maki hamun Dr Maza. sedangkan mereka sendiri tak tahu apa itu wahabi. Mereka kata sosialis sesat tetapi mereka sendiri nak sebut sosialis pun tak betul.

http://greensocialis.blogspot.com

Jaja said...

Hm..

Tiga khalifah ,sahabat nabi berakhir dengan kematian kerana dibunuh bukan kerana agama tetapi kerana berpolitik. Dimanakah kesilapan umat?
Kekurangan ilmu atau melebihkan nafsu?