...

Dilahirkan di pertemuan Sungai Perak dengan Selat Melaka. Dibesarkan di tanah bendang yang terkenal dengan metos terbangnya parang panjang sewaktu Jepun menyerah dan Bintang Tiga bermaharajalela. Berkhidmat di tanah tempat tumpahnya darah dan hilangnya nyawa J.W.W. Birch. Suatu ketika, berlayar keluar dari tanah kelahiran dan kemegahan ke bumi Hamlet. Bukan untuk mencari Romeo & Juliet atau Mozart tetapi meniti jambatan hikmah yang masih ada tertinggal. Kini kembali ke lubuk permainannya. Berkat doa semua, memperolehi PhD dari University of Wales Trinity St. David, Lampeter dalam bidang kepimpinan politik. Ijazah pertama dalam bidang geografi di UM dan MA. dalam Sc. Pol. di UKM. Sempat juga memperolehi Dip. Pendidikan di UIA. Awalnya ingin menjadi guru tiba-tiba beralih menjadi Si Jebat yang mencabar metos kedaulatan sang penguasa. muhaiminsulam@gmail.com

Friday 6 February 2009

Khabar Dari Rumah MB Perak

1. 'Aku minum kat luar.' Kawan aku menjawab telefon aku.

2. Ceramah di rumah MB masih berjalan. Cuma tidak seramai seperti malam semalam. AJK PAS Perakpun sudah selesai bermesyuarat. Beberapa ADUN PR dan Speaker Perak masih ada di situ. Jam sudah hampir pukul 12.00 mlm.

3. Demonstrasi di Bukit Chandan tiada yang melibatkan pimpinan PR. Itu demonstrasi rakyat. Tiada siapa yang memimpin. Kawan aku marah kerana pimpinan PR tak ada. Rakyat berdemonstrasi tanpa arahan. Mereka melaungkan kemarahan.

4. Unit AMAL Selangor dan Wilayah datang membantu mengawal keselamatan MB yang mungkin akan ditangkap. Mungkin berulang lagi tragedi 2 Sept 1998.

5. Ohhh sebab itulah kau minum kat luar!

6. Tau pun.

No comments: