...

Dilahirkan di pertemuan Sungai Perak dengan Selat Melaka. Dibesarkan di tanah bendang yang terkenal dengan metos terbangnya parang panjang sewaktu Jepun menyerah dan Bintang Tiga bermaharajalela. Berkhidmat di tanah tempat tumpahnya darah dan hilangnya nyawa J.W.W. Birch. Suatu ketika, berlayar keluar dari tanah kelahiran dan kemegahan ke bumi Hamlet. Bukan untuk mencari Romeo & Juliet atau Mozart tetapi meniti jambatan hikmah yang masih ada tertinggal. Kini kembali ke lubuk permainannya. Berkat doa semua, memperolehi PhD dari University of Wales Trinity St. David, Lampeter dalam bidang kepimpinan politik. Ijazah pertama dalam bidang geografi di UM dan MA. dalam Sc. Pol. di UKM. Sempat juga memperolehi Dip. Pendidikan di UIA. Awalnya ingin menjadi guru tiba-tiba beralih menjadi Si Jebat yang mencabar metos kedaulatan sang penguasa. muhaiminsulam@gmail.com

Wednesday 16 January 2008

Ayuh berkarya di Blog ini!

Di luar sana ada ribuan blog yang menawarkan kalian berkarya, bercoleteh, bercakap sendiri.....merintih! Barangkali sudah waktunya untuk blog aku ini membuka ruang sekangkang kera ini untuk kalian mempamerkan belang! Barangkali aku akan belajar bagi menghargai pendapat yang menongkah arus. Bukankah, ini blog yang menghasut kalian untuk menjadi berani?
Bincang saja apa topik dan tajuk. Dari soal politik hingga soal masak memasak - mungkin menjadikan blog ini rencam dan mengancam. Apapun yang penting - ia membangkitkan keaslian diri dan memasuki garis seorang yang berani!
Hantar semua itu ke - muhaiminsulam@hotmail.com

No comments: