...

Dilahirkan di pertemuan Sungai Perak dengan Selat Melaka. Dibesarkan di tanah bendang yang terkenal dengan metos terbangnya parang panjang sewaktu Jepun menyerah dan Bintang Tiga bermaharajalela. Berkhidmat di tanah tempat tumpahnya darah dan hilangnya nyawa J.W.W. Birch. Suatu ketika, berlayar keluar dari tanah kelahiran dan kemegahan ke bumi Hamlet. Bukan untuk mencari Romeo & Juliet atau Mozart tetapi meniti jambatan hikmah yang masih ada tertinggal. Kini kembali ke lubuk permainannya. Berkat doa semua, memperolehi PhD dari University of Wales Trinity St. David, Lampeter dalam bidang kepimpinan politik. Ijazah pertama dalam bidang geografi di UM dan MA. dalam Sc. Pol. di UKM. Sempat juga memperolehi Dip. Pendidikan di UIA. Awalnya ingin menjadi guru tiba-tiba beralih menjadi Si Jebat yang mencabar metos kedaulatan sang penguasa. muhaiminsulam@gmail.com

Thursday, 8 January 2009

Demonstrasi Palestin Dengan Puak Sosialis


1. Puak Sosialis UK ni sokong perjuangan Palestin pasal dia faham Islam ke?

2. Yang umat Islam kononnya faham agamanya, berapa banyak yang pergi protes?

3. Aku dengar seorang ulama - demonstrasi itu bidaah. La....... Masuk universiti, belajar entah apa-apa ni, tak bidaah? Kerja kumpul duit Pound bagai nak gila, tak bidaah? Cari kereta brand Merc atau BMW tak bidaah?

4. Aku dan keluarga demonstrasi dengan puak sosialis yang tak faham Islam. Biarlah ulama dan para pengikutnya itu bersungguh-sungguh dengan pandangan mereka.

4 comments:

Hasbullah Pit said...

Zaman sekarang ni ada banyak sebab yg simpati dengan Palestin

1. yang mahu "Aman"
2. Yang mahu Tanah Palestin Dikembalikan.

N49 Kampong Gajah said...

Syabas dan tahniah dgn kehadiran kalian tersebut

Pewaris Reformasi said...

hanya satu kata untuk penindasan - lawan!

Anonymous said...

salam perkenalan. ziarahi blog saya.
tokpepijat.blogspot.