...

Dilahirkan di pertemuan Sungai Perak dengan Selat Melaka. Dibesarkan di tanah bendang yang terkenal dengan metos terbangnya parang panjang sewaktu Jepun menyerah dan Bintang Tiga bermaharajalela. Berkhidmat di tanah tempat tumpahnya darah dan hilangnya nyawa J.W.W. Birch. Suatu ketika, berlayar keluar dari tanah kelahiran dan kemegahan ke bumi Hamlet. Bukan untuk mencari Romeo & Juliet atau Mozart tetapi meniti jambatan hikmah yang masih ada tertinggal. Kini kembali ke lubuk permainannya. Berkat doa semua, memperolehi PhD dari University of Wales Trinity St. David, Lampeter dalam bidang kepimpinan politik. Ijazah pertama dalam bidang geografi di UM dan MA. dalam Sc. Pol. di UKM. Sempat juga memperolehi Dip. Pendidikan di UIA. Awalnya ingin menjadi guru tiba-tiba beralih menjadi Si Jebat yang mencabar metos kedaulatan sang penguasa. muhaiminsulam@gmail.com

Thursday 18 August 2011

Menentang Kristianisasi, Berdemonstrasi Depan Masjid

1. Orang Melayu-Islam ini pelik. Marahkan nyamuk, bakar kelambu. Cubit cucu, sindir menantu. Pencak silatnya berbunga-bunga sampai letih bertarung. Keris tak keluar, tubuh sudah bermandi peluh.

2. Orang Melayu-Islam masih terkongkong dalam tradisi lama, berseloka berpantun menyusun kata. Jarang bersuara terang dan terus. Berbelit seperti hujung Sungai Rejang.

3. Oleh sebab itu hendak marahkan agenda Kristianisasi, berbondong-bondong bawa orang berdemonstrasi di hadapan masjid sendiri. Maki-hamunlah puak kristinisasi sambil diselitkan kalimah `Allahu Akbar'. Songkok dan kopiah tidak lekang di kepala.

4. Marahkan musuh, bunuh rakan sendiri!

5. Betapa bijaknya kita orang Melayu.

2 comments:

otaklunyai said...

Ini hanya melibatkan melayu yang 100% menjadi penyokong amno laknat yg telah lama merosakkan jiwa dan minda melayu dgn semangat ketuanan dan kebangsaan melayu yg tidak jelas hala tujunya. Agama dikesampingkan bila bertembung dgn ketuanan melayu yg membawa kepada kerosakan iman dan aqidah melayu islam. Selama 53 tahun amno meracuni minda dan jiwa melayu demi memastikan ketuanan amno kekal namun amno sanggup memboddoh2kan bangsa sendiri... ini lebih hina dari yahudi yg dijamin neraka oleh Allah...

Anonymous said...

Tu MELAYU UMNO (Untuk Melayu No Otak..

-wakleman