...

Dilahirkan di pertemuan Sungai Perak dengan Selat Melaka. Dibesarkan di tanah bendang yang terkenal dengan metos terbangnya parang panjang sewaktu Jepun menyerah dan Bintang Tiga bermaharajalela. Berkhidmat di tanah tempat tumpahnya darah dan hilangnya nyawa J.W.W. Birch. Suatu ketika, berlayar keluar dari tanah kelahiran dan kemegahan ke bumi Hamlet. Bukan untuk mencari Romeo & Juliet atau Mozart tetapi meniti jambatan hikmah yang masih ada tertinggal. Kini kembali ke lubuk permainannya. Berkat doa semua, memperolehi PhD dari University of Wales Trinity St. David, Lampeter dalam bidang kepimpinan politik. Ijazah pertama dalam bidang geografi di UM dan MA. dalam Sc. Pol. di UKM. Sempat juga memperolehi Dip. Pendidikan di UIA. Awalnya ingin menjadi guru tiba-tiba beralih menjadi Si Jebat yang mencabar metos kedaulatan sang penguasa. muhaiminsulam@gmail.com

Sunday 9 September 2007

09/09: 2 cedera parah ditembak polis di Batu Buruk

Posted by: Raja Petra

SiasahKUALA TERENGGANU, 9 Sept:

Dua cedera parah ditembak peluru hidup oleh polis manakala berpuluh-puluh cedera dalam pertempuran antara orang ramai dan polis di Batu Buruk petang dan malam semalam.Dua yang terkena peluru hidup polis itu masih dalam wad pembedahan Hospital Kuala Terengganu.Kecederaan berlaku di pihak orang awam dan juga polis manakala berbelas-belas telah ditahan sehingga kini termasuklah wartawan TVPAS.Wartawan TVPAS, Suhaimi Taib sehingga kini masih ditahan polis.Antara pemimpin PAS yang turun ditahan adalah bekas anggota Parlimen Kuala Nerus, Mohd Shukrimun.Pertempuran berlaku ekoran tindakan merobohkan pentas yang dibuat untuk majlis ceramah anjuran Bersih oleh polis dan pihak berkuasa tempatan.Ketegangan berlaku sejak petang lagi apabila sekatan dibuat ke arah tempat majlis ceramah yang hendak dianjurkan itu.Di Kuala Lumpur, PAS akan mengadakan mesyuarat khas mengenainya jam 3 petang ini.

Comments
Saya berasa amat marah bila mendapat berita ini. Kejadian menembak orang ramai yg hadir ke majlis penerangan politik yg dianjurkan oleh mana2 parti politik pembangkang & NGO oleh anggota pasukan Polis tidak pernah berlaku sebelum ini. Wahai anggota Polis dimanakah letaknya akal budi dan naluri kemanusiaan kamu sebagai INSAN? Adakah hanya kerana mendapat arahan pihak berkuasa atasan (UMNO & BN) kamu tergamak bertindak diluar batas akal fikiran yg rasional dan pertimbangan perikemanusiaan yang melibatnya NYAWA manusia? Saya menunggu berita dan laporan selanjutnya.
09/09 13:32:50
Saya amat sedih dengan berita ini. Kisah ini menggambarkan orang-orang Melayu lebih hina dari babi. Di Melaka penternak babi melontar kurungan-kurungan babi pada polis dan polis hanya berdiam diri. Di Trengganu orang-orang Melayu hadir untuk mendengar ceramah oleh parti-parti politik yang sah dan halal di tembak polis. Apakah ini menunjukkan orang-orang Melayu lebih hina dari babi?
09/09 13:40:29
siapa lebih babi dari babi...//
09/09 13:45:48
dah takde taktik lain le bebudak UMNO ni. asyik2 mereka yang buat kecoh. dah kena bayar le ni. saya yakin ni bukan perbuatan parti pembangkang tetapi parti pemerintah. dah dekat pilihan raya dan isu ini akan digembar gembur di dalam media arus perdana selama berbulan-bulan dan bertahun-tahun.benar kata Pak Tun, Malaysia adalah benar negara POLIS.ni le balasan bila DYMM Agong melawan/ingkar keatas permintaan parti pemerintah, balasan secara jahat. dah le terengganu sedang "DIROGOL" oleh Patrick Badawi dan rakan-rakan, sekarang buat....

No comments: