...

Dilahirkan di pertemuan Sungai Perak dengan Selat Melaka. Dibesarkan di tanah bendang yang terkenal dengan metos terbangnya parang panjang sewaktu Jepun menyerah dan Bintang Tiga bermaharajalela. Berkhidmat di tanah tempat tumpahnya darah dan hilangnya nyawa J.W.W. Birch. Suatu ketika, berlayar keluar dari tanah kelahiran dan kemegahan ke bumi Hamlet. Bukan untuk mencari Romeo & Juliet atau Mozart tetapi meniti jambatan hikmah yang masih ada tertinggal. Kini kembali ke lubuk permainannya. Berkat doa semua, memperolehi PhD dari University of Wales Trinity St. David, Lampeter dalam bidang kepimpinan politik. Ijazah pertama dalam bidang geografi di UM dan MA. dalam Sc. Pol. di UKM. Sempat juga memperolehi Dip. Pendidikan di UIA. Awalnya ingin menjadi guru tiba-tiba beralih menjadi Si Jebat yang mencabar metos kedaulatan sang penguasa. muhaiminsulam@gmail.com

Sunday 14 January 2007

power of mawi

Mangsa banjir terhibur dengan lagu Kian nyanyian oleh Juara AF3 Mawi di Johor.......gitulah isi berita akhbar nasional. Bagus juga idea Dato' Sharizat bawa Mawi dan rakan-rakannya ke Pusat Pemindahan mangsa banjir bagi `memeriahkan' keadaan yang serba kelam kabut itu. Betapa bijaknya orang politik untuk menghiburkan kedukaan orang Melayu. Ataupun ini sekadar menunjukkan betapa hebatnya Mawi?

Saya dan seluruh warga Melayu Swansea merakamkan rasa sedih kepada mangsa banjir di Johor dan negeri-negeri lain. Kami mendoakan agar banjir akan reda, dan kita juga REDHA atas musibah yang menimpa.
Di samping itu saya merakamkan tahniah kepada Samy Vellu kerana berjaya meredakan kemarahan pengguna lebuhraya atas kenaikan tol yang gila babi itu. Tak cukup minyak naik, harga barang naik..........tapi ok juga lah kerana road tax dah kurang katanya.....sikitle. hee...hee...hee bagus juga kerajaan Malaysia. Bijak matematik.
Kepada parti pembangkang yang membaikot pilihanraya di Batu Talam juga saya ucapkan tahniah.
Harap-harap biar baikot sampai pilihanraya umum akan datang. Biar senang BN/UMNO terus membunuh kebebasan dan kedaulatan agama dan bangsa. Lepas itu, tubuh sahaja kerajaan satu parti. Tak payah demokrasi-demokrasi! Saya fikir SPR payah berubah.
* perhatian; tulisan italik diatas adalah bermaksud nada sinis ataupun perli. Hal ini perlu diberi perhatian agar tidak disalah anggap oleh pembaca yang buta bahasa dan makna.

No comments: