...

Dilahirkan di pertemuan Sungai Perak dengan Selat Melaka. Dibesarkan di tanah bendang yang terkenal dengan metos terbangnya parang panjang sewaktu Jepun menyerah dan Bintang Tiga bermaharajalela. Berkhidmat di tanah tempat tumpahnya darah dan hilangnya nyawa J.W.W. Birch. Suatu ketika, berlayar keluar dari tanah kelahiran dan kemegahan ke bumi Hamlet. Bukan untuk mencari Romeo & Juliet atau Mozart tetapi meniti jambatan hikmah yang masih ada tertinggal. Kini kembali ke lubuk permainannya. Berkat doa semua, memperolehi PhD dari University of Wales Trinity St. David, Lampeter dalam bidang kepimpinan politik. Ijazah pertama dalam bidang geografi di UM dan MA. dalam Sc. Pol. di UKM. Sempat juga memperolehi Dip. Pendidikan di UIA. Awalnya ingin menjadi guru tiba-tiba beralih menjadi Si Jebat yang mencabar metos kedaulatan sang penguasa. muhaiminsulam@gmail.com

Thursday 6 August 2020

Kebangkitan Semula Aku Melayu di Kota Inggeris di blogspot.com

Kali terakhir saya menulis di blog 'Aku Melayu di Kota Inggeris' ialah pada 2015.  Ketika itu, saya beralih ke medium Facebook dan sedikit demi sedikit saya tinggalkan blogspot.com. Saya mula menulis di talian blogspot pada 2006 ketika saya berada di Swansea. Teknologi cepat berubah dan berkembang. Sebagai penulis kadangkala tiada masa untuk mengikuti kecenderungan semasa. Namun sebagai penulis tiada pilihan. Penulis akan mencari medium yang ideanya dapat dibaca. Ini kerana tanggungjawab penulis bukan sekadar menulis sahaja.  

Saya cuba menulis kembali di blogspot.com.  

No comments: