...

Dilahirkan di pertemuan Sungai Perak dengan Selat Melaka. Dibesarkan di tanah bendang yang terkenal dengan metos terbangnya parang panjang sewaktu Jepun menyerah dan Bintang Tiga bermaharajalela. Berkhidmat di tanah tempat tumpahnya darah dan hilangnya nyawa J.W.W. Birch. Suatu ketika, berlayar keluar dari tanah kelahiran dan kemegahan ke bumi Hamlet. Bukan untuk mencari Romeo & Juliet atau Mozart tetapi meniti jambatan hikmah yang masih ada tertinggal. Kini kembali ke lubuk permainannya. Berkat doa semua, memperolehi PhD dari University of Wales Trinity St. David, Lampeter dalam bidang kepimpinan politik. Ijazah pertama dalam bidang geografi di UM dan MA. dalam Sc. Pol. di UKM. Sempat juga memperolehi Dip. Pendidikan di UIA. Awalnya ingin menjadi guru tiba-tiba beralih menjadi Si Jebat yang mencabar metos kedaulatan sang penguasa. muhaiminsulam@gmail.com

Wednesday 28 February 2007

Selamat Datang Bapak Pengarah MSD

Pengarah MSD diapit oleh aku dengan Ust. Erfino Johari.


Kami seluruh warga WWMSS (West Wales Malay Student Society) berterima kasih atas kunjungan dan ramah mesra Pengarah MSD yang baru, En. Ahmad Nazeri Sulaiman bersama keluarganya dan pegawai atase agama, Ust. Erfino Johari. Program tersebut diadakan di Masjid Universiti Swansea (teringat pula pada Masjid Universiti Malaya) pada 2 petang 19 Feb. 2007 - Ahad.

Dimulakan dengan ucapan alu-aluan teman sebagai pengerusi majlis. Kemudian, Presiden MASU (Malaysian Student Union), Sdri. Lim dan diteruskan dengan ucapan Penghulu kami, Mohd. Salahuddin Yusuf.

Selepas ucapan daripada En. Ahmad Nazeri Sulaiman – agenda yang dinanti-nantikan oleh perut yang keroncong . Mungkin sebab itulah, maka sesi soal jawab kurang rancak berbanding sembang masa makan. Jamuan ditaja oleh wang saku dan titik peluh kami warga Swansea kerana belum dapat sebarang budget daripada pihak atas-atasan. InsyaAllah selepas ini, bolehlah.

Seperti biasa, acara ambil gambar diadakan bagi menjadi bahan bukti kewujudan program berkenaan. Masing-masing ber`posing’ seadanya sambil menikmati kesejukan angin yang bertiup kencang.

Dengan kehadiran Pengarah MSD ini maka berakhirlah kemarau kehadiran pegawai atasan MSD ke bumi Swansea. (sekurang-kurangnya dalam tempoh 3 tahun yang lalu)

Terima kasih semua samada yang terlibat atau yang tak terlibat.

No comments: